Am facut curat de curand in sertare la birou. Incredibil cat de multe lucruri poti sa aduni, atat utile dar mai ales inutile. Problema este ca fiind amestecate intre ele, toate aceste lucruri devin greu de accesat si utilizat. Toti ne dorim insa sa gasim ceea ce ne dorim repede si in buna stare de functionare.
Ce este de facut atunci?
1. Inventariaza lucrurile pe care le ai si trece-le pe categorii:
- A. Utilizate frecvent (saptamanal)
- B. Utilizate din cand in cand (lunar)
- C. Utilizate rar (anual)
- D. Neutilizate
Apoi este simplu:
2. Lucrurile neutilizate pot fi vandute, date, reciclate sau chiar aruncate. Ele iti polueaza viata inutil si iti este mai bine fara ele. Pe de alta parte, daca le vinzi poti sa obtii niste bani pentru alte scopuri sau daruindu-le te vei simti bine ca ai facut cuiva o bucurie.
3. Apoi lucrurile utilizate pot fi plasate in locuri accesibile, in ordinea frecventei utilizarii lor. Astfel, cu cat mai des utilizam un lucru cu atat mai accesibil trebuie sa fie acesta, pentru a nu face drumuri inutile.
Acest proces pare o investitie mare de timp. Dar uite un beneficiu suplimentar: timp castigat in viitor! Poti astfel economisi timp pretios pentru hobby-urile tale, sa ai o viata mai frumoasa si mai echilibrata. Si o data ce ai facut acest proces o data va fi mai usor data urmatoare, pentru ca va deveni un obicei in a plasa lucrul din start la locul lui.
Cu prietenie,
Hobber